Tuesday 25 September 2012

Hujung minggu yg full....

Dah nk sampai hujung plak bru terkial2 nk update... skrg ni bz marking segala test n quiz student yg mana masih bersisa tu... pening n nk muntah rasanya.... arini berjaya marking quiz utk 2 kelas n test utk 1 kelas... ok lah tu... dr xmarking lansung.... sabar ye student2 ku... sabar lah menunggu carry mark yg ada sesetengah tu buatkan aku naik angin... huhhhh... Lari dr tajuk karangan dah ni... dusss...

Arini nk crita pasal pengisian hujung minggu ku minnu lepas... skema ayat... hehe... aku start cuti dr ari Jumaat lagi... Kamis malam trus kretapi memecut laju bawa aku balik klate... tp mcm biasa train pkul 1.08am (ikut time tiket) tp sampainya pkul 2.00am okey... kira ok lah lmbat sejam... rekod terbaik aku sbg penumpang setia KTMB ni adalah 3 jam lewat and tersadai rosak selama 5 jam... hebat tak?

so, pukul 8.00am lebih skit aku sampai kat Tanah Merah and selepas aktiviti basuh baju suami n anak kami trus balik Pasir Mas lepas semayang Jumaat... sbb dh janji nk lunch dgn parents aku... kami lunch pkul 4 ptg yer... kebulur.... so layan lh pic kami ni.... 
ni gmbr intro... hehe... budak kecik yg dh nk masuk 3 thn bln disember ni.... Ibu ada suprise ni nk bg masa besday.... tunggu....

Destinasi pertama kami... menjamu selera di Restoran Thai-Malay, Rantau Panjang, Kelantan... 
Aiskrim Muslim ni kami order plg last tp dapat plg awal sbb xtahan dh dengan gaya hyper dia... Umi aku sampai g ambik sdri aiskrim tu kt dapur restoran tu....

Lepas dh abis aiskrim dia, mangsa seterusnya air abah yg begitu menawan... hehe...Mocha Ice Blended Special.... Abah dia xbagi banyak sbb tkut abis... hehe... nasib baik xlama pastu lauk n nasi sampai...
so, makan nasi lah plak.... Muslim mkn dengan tomyam... walaupn ternganga2 mulut sbb pedas tp abis juga la nasi 5-6 sudu... kira byk lh tu...

ni menu kami.... aku mkn dlu bru snap... lapar wei....
Tomyam campur, kailan ikan masin, kerabu sotong n siakap 3 rasa... Abah aku yg blanja ni... hehe

lepas tu kami ke Masjid Beijing Rantau Panjang... nk semayang asar... sbb lepas tu nk g umah atok aku plak... nk bw adik aku jumpa dia sblm fly ke Mesir smula... dh abis cuti dh. kejap je kan 2 bln... kna tunggu 10 bulan lg bru lah balik Mesia lg... layan gambar menyusu je sbb xleh nk ambik gmbar kt luar sbb time ni angin kuat... nk hujan...

Hari Sabtu plak kami kuar g Kota Bharu... nk g survey phone... adik aku yg nk bli... aku yg survey.... terbayang2 Samsung Galaxy Note 10.1.... waaaaa..... teringin nyer nk pegang S pen.... huhu.... sabar... kita tunggu Claim masuk dulu.... Cepat lah Bendahari oiiii.... hamba dh xsabar nk berbelanja ni...  

Balik dari KB, balik smayang n makan lepas tu dalam pkul 4ptg kami g Pantai Seri Tujuh.... adik aku nk beli Ikan Bilis n Ikan kering nk bw g Mesir... xbau ke dlm flight? Gasaklah... Kat bawah ni aksi budak kecik Muslim....


Kat Pantai dgn abah... time ni umi aku dk menjerit takut husband aku terlepas pegang Muslim... Muslim melompat tah hengat doniaa.... xpernah lg kot aku bw dia ke ppantai... hehe kesian...

time ni kat playground Pantai Seri Tujuh... 

Balik dari pantai kami singgah makan lagi.... tp xde gambar... sbb time ni muslim tdo... aku xleh nk snap .... kami order 4 nasi lemak biasa, 1 bihun sup n nasi dengan lauk ikan percik.... + air.... semua RM40.00... gler mahal... kedai mkn biasa je pun bkn restoran besar pn... Sampai rumah je dh pkul 8.30pm... pkul 11.30pm kami bertolak ke rumah mak mertua di Machang sbb esok, Ahad laki i dh kerja.... 
Ahad malam aku bw adik ipar g Pizza Hut... celebrate besday dia.... 

Bersungguh2 mkn....

Muslim, Ayam & Janggut Abah... hehe.... 
Happy ibu tgk kamu mkn... nanti ibu blanja lg yer....
Isnin plak mcm biasa, aku dh balik Jengka.... operasi mencari rezeki... ok sayang, nanti jumaat ni ibu blnja lg... Bru dpat gaji... xckp pun org tau lah... mcm lah kita je bergaji.... tu je crita hjg minggu kami....

1 comment: